No comments yet

Ο πιστός που ατενίζει στο πρόσωπο του Ιησού καθρεφτίζει τη Δόξα Του

Ο πιστός που ατενίζει στο πρόσωπο του Ιησού καθρεφτίζει (αντικατοπτρίζει) τη Δόξα Του

Λίγα λόγια για το Άγιο Πνεύμα, από τον Γιώργο Ε Μαρκάκη, με βάση τα εξής εδάφια της Αγίας Γραφής:

Β’ Κορινθίους 3:12 Έχοντας, λοιπόν, μια τέτοια ελπίδα, μεταχειριζόμαστε πολλήν παρρησία· 13 και όχι όπως ο Μωυσής έβαζε κάλυμμα επάνω στο πρόσωπό του, για να μη ατενίσουν οι γιοι τού Ισραήλ στο αποτέλεσμα εκείνου που επρόκειτο να καταργηθεί· 14 αλλά, οι διάνοιές τους τυφλώθηκαν· επειδή, μέχρι σήμερα μένει το ίδιο κάλυμμα κατά την ανάγνωση της παλαιάς διαθήκης, που δεν ανασηκώνεται, επειδή, διαμέσου τού Χριστού καταργείται.
15 Αλλά, μέχρι σήμερα, όταν διαβάζεται ο Μωυσής, ένα κάλυμμα κείτεται επάνω στην καρδιά τους. 16 Όταν, όμως, επιστρέψει στον Κύριο, το κάλυμμα θα αφαιρεθεί.
17 Ο δε Κύριος είναι το Πνεύμα· και όπου [είναι] το Πνεύμα τού Κυρίου, εκεί [υπάρχει] ελευθερία. 18 Και όλοι εμείς, βλέποντας σαν μέσα σε κάτοπτρο τη δόξα τού Κυρίου, με ξεσκεπασμένο πρόσωπο, μεταμορφωνόμαστε στην ίδια εικόνα, από δόξα σε δόξα, ακριβώς όπως από του Πνεύματος του Κυρίου.

Και πάλι το εδάφιο 18 όπως είναι στο αρχικό κείμενο:
«ἡμεῖς δὲ πάντες ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπῳ τὴν δόξαν κυρίου κατοπτριζόμενοι τὴν αὐτὴν εἰκόνα μεταμορφούμεθα ἀπὸ δόξης εἰς δόξαν καθάπερ ἀπὸ κυρίου πνεύματος. »

Η αρχική γλώσσα μας βοηθά να κατανοήσουμε ότι το «από δόξης εις δόξαν» δεν περιορίζεται στην περιγραφή επιπέδων δόξας που ακολουθούν το ένα μετά το άλλο, αλλά περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ένας πιστός καθρεφτίζει, δηλ. αντανακλά τη δόξα του Κυρίου.

Από δόξης Κυρίου, σε δόξα που καθρεφτίζεται (αντικατοπτρίζεται) μέσα από τον πιστό.

Το ίδιο έγινε και με τον Μωυσή. Η δόξα του Κυρίου καθρεφτιζόταν στο πρόσωπο του με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ατενίσουν στο πρόσωπο του και έπρεπε να φορά ένα κάλυμμα.

Post a comment