Τι είναι το ΠΑΣΧΑ σύμφωνα με το αιώνιο σχέδιο του Θεού
Σίγουρα δεν είναι μια θρησκευτική γιορτή που συνδέεται με πολιτισμικές και εθνικές παραδόσεις. Το Πάσχα της Αγίας Γραφής δεν αφορά θρησκευτικούς εορτασμούς λαϊκής παράδοσης που δεν έχουν σχέση με πίστη στη Δύναμη και Παρουσία του ζωντανού Θεού στη ζωή μας.
Αυτός που θέσπισε το Πάσχα είναι ο Θεός και όλα όσα κάνει έχουν ένα τελικό στόχο που αφορά το Ευαγγέλιο της Βασιλείας του Θεού στη Γη και την κυριαρχία του Φωτός επάνω στο Σκοτάδι.
Προσοχή: ΟΧΙ το «Ευαγγέλιο της Σωτηρίας» που είναι ένα λειψό «Ευαγγέλιο» που δεν στηρίζεται στην Αγία Γραφή αλλά σε ανθρωποκεντρικές διδασκαλίες. Το γνήσιο και ολοκληρωμένο Ευαγγέλιο που μας διδάσκει η Αγία Γραφή δεν περιορίζεται στην ατομική σωτηρία, αλλά αφορά και την καταστροφή των έργων του διαβόλου και την εξάπλωση της Βασιλείας του Θεού στη Γη.
Το Ευαγγέλιο της Βασιλείας του Θεού αρχίζει από την ατομική σωτηρία της κάθε ψυχής που πιστεύει στον Υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό, και το έργο της απολύτρωσης που έκανε επάνω στο σταυρό, όπου πέθανε αντί για μας – έγινε μια θεία αντικατάσταση – ώστε να μην πεθάνουμε εμείς για τις αμαρτίες μας, αλλά να σωθούμε από το κράτος της Αμαρτίας και του Σκότους και να μεταφερθούμε στη Βασιλεία του Υιού του Θεού, του αναστημένου Ιησού Χριστού.
Έξοδος 12:11 Και θα το φάτε ως εξής· ζωσμένοι τις οσφύες σας, έχοντας τα υποδήματά σας στα πόδια σας, και τη ράβδο σας στο χέρι σας· και θα το φάτε με βιασύνη· είναι ‘Πάσχα’ (Εβραϊκά: πεσάχ = ‘Πέρασμα’) τού Κυρίου. 12 Επειδή, αυτή τη νύχτα θα περάσω μέσα από τη γη τής Αιγύπτου, και θα χτυπήσω κάθε πρωτότοκο στη γη τής Αιγύπτου, από άνθρωπο μέχρι κτήνος· και θα κάνω κρίσεις ενάντια σε όλους τους θεούς τής Αιγύπτου. Εγώ ο Κύριος.
13 Και το αίμα θα είναι σε σας για σημείο επάνω στα σπίτια σας, στα οποία κατοικείτε· και όταν δω το αίμα, θα σας παρατρέξω (Εβραϊκά: πασάχ = περάσω), και η πληγή δεν θα είναι σε σας για να σας εξολοθρεύσει, όταν χτυπήσω τη γη τής Αιγύπτου. 14 Και η ημέρα αυτή θα είναι σε σας σε ενθύμηση· και θα γιορτάσετε αυτή τη γιορτή στον Κύριο στις γενεές σας· ως έναν παντοτινό νόμο θα τη γιορτάζετε.
Η λέξη ΠΑΣΧΑ φανερώνει και την πνευματική της σημασία και αξία. Είναι ελληνοποιημένη από την αρχική Εβραϊκή λέξη ΠΕΣΑΧ που σημαίνει ΠΕΡΑΣΜΑ.
Το Πάσχα είναι μια ετήσια υπενθύμιση ότι ο Θεός ενανθρώπισε στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, και πήρε επάνω Του την Αμαρτία του κόσμου. Αυτή η θυσία του Ιησού επάνω στο σταυρό του Γολγοθά έγινε ώστε να μπορέσουμε εμείς οι άνθρωποι που θέσουμε το δικό Του Αίμα σαν σημείο ότι Αυτός πλήρωσε το τίμημα για την δική μας αμαρτία – έτσι κάνουμε κατ’ αρχήν το δικό μας ΠΑΣΧΑ = πέρασμα από την υποδούλωση στην ελευθερία και από τον Θάνατο στη Ζωή!
Χάρη στη σταυρική θυσία του Αμνού του Θεού, ο θάνατος του Ιησού ήταν η πληρωμή του αντιτίμου για την απολύτρωση από τα δεσμά της Αμαρτίας. Ο Ιησούς πλήρωσε με την ίδια Του την ζωή, ώστε καθένας που πιστεύει και αποδέχεται αυτό το δώρο του Θεού, να απολυτρωθεί και να είναι ελεύθερος από τα δεσμά της κόλασης.
Καθώς στη συνέχεια η δύναμη του Θεού που ανέστησε τον Ιησού εκ νεκρών είναι διαθέσιμη και σε εμάς που πιστεύουμε στην δική Του ανάσταση, μπορούμε και εμείς να κάνουμε το πέρασμα (πεσάχ = πάσχα) από τον Θάνατο στην Αιώνια Ζωή! Αυτή είναι η αρχή, αλλά υπάρχει και συνέχεια!
Η ετήσια ενθύμηση επίσης εξυπηρετεί τον σκοπό
– της διδαχής των νεότερων γενεών
– της ευχαριστίας μας προς Αυτόν για τη χάρη και το έλεος Του
– της ανανέωσης και αναζωογόνησης της σχέσης μας με τον Κύριο
Είναι κάτι παρόμοιο με τον εορτασμό των γενεθλίων, ή τον εορτασμό του γάμου μας. Τα γενέθλια μπορεί να είναι μια βαρετή ετήσια ενθύμηση της γέννησης μας, ή, ένας υπέροχος εορτασμός του δώρου της Ζωής με τη συντροφιά της οικογένειας και των φίλων μας. Το ίδιο και με το γιορτασμό του γάμου και την ετήσια ανανέωση των όρκων και της δέσμευσης ότι συνεχίζουμε τη ζωή μας μαζί σαν σύζυγοι όπως αρχίσαμε – και η σχέση μας με τον Κύριο είναι σαν ένας γάμος που πρέπει να συνεχίσουμε να παραμένουμε κάτω από τον ίδιο ζυγό και να μένουμε πιστοί όπως αρχίσαμε.
Το Ευαγγέλιο της Βασιλείας του Θεού αρχίζει από την ατομική σωτηρία, αλλά δεν περιορίζεται στην ατομική σωτηρία και δεν είναι Ευαγγέλιο Σωτηρίας, είναι Ευαγγέλιο Βασιλείας! Με άλλα λόγια:
Το Ευαγγέλιο δεν είναι απλά το να βγούμε από το Σκοτάδι (που είναι η ατομική μας σωτηρία), αλλά αφότου απολυτρωθούμε από το Σκοτάδι και μεταφερθούμε στη Βασιλεία του Υιού του Θεού, να γίνουμε τα φώτα του Θεού που αντανακλούν το Φως του Κόσμου (που είναι ο Ιησούς) μέσα στο Σκοτάδι του Κόσμου. Όχι μόνο να βγούμε από το Σκοτάδι, αλλά να γίνουμε τα φώτα του κόσμου.
Έχουμε λοιπόν ανάγκη να καταλάβουμε πως ο ετήσιος εορτασμός του Πάσχα είναι ένας θεσμός που θέσπισε ο ίδιος ο Θεός με στόχο:
Πρώτα από όλα να γίνει η θεία αντικατάσταση και ατομική σωτηρία στον κάθε άνθρωπο. Στη συνέχεια να προχωρήσει μπροστά ο κάθε πιστός που ελευθερώθηκε από το κράτος της Αμαρτίας και του Σκότους, για να εκπληρώσει το πλήρες θέλημα του Θεού στη ζωή του.