No comments yet

Πως μπορούμε να διαμορφώσουμε τι είδους κοινωνικό βίο ζούμε δια της προσευχής;

Α’ Τιμοθέου 2:1 ΠΑΡΑΚΑΛΩ, λοιπόν, πρώτα απ’ όλα να κάνετε δεήσεις, προσευχές, παρακλήσεις, ευχαριστίες, για όλους τούς ανθρώπους, 2 για βασιλιάδες, και όλους εκείνους που είναι σε αξιώματα, ώστε να ζούμε βίο ατάραχο και ήσυχο με κάθε ευσέβεια και σεμνότητα. 3 Επειδή, αυτό είναι καλό και ευπρόσδεκτο μπροστά στον Σωτήρα μας Θεό· 4 ο οποίος θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και νάρθουν στην επίγνωση της αλήθειας.

Η προτροπή του Απ. Παύλου για τις στοχευμένες και στρατηγικές προσευχές της Εκκλησίας έτσι ώστε η κοινωνία να διάγει «βίο ατάραχο και ήσυχο με κάθε ευσέβεια και σεμνότητα» είναι η εκπλήρωση της αρχικής πρόθεσης του Θεού όταν έθεσε τον Άνθρωπο σαν κυρίαρχο στη Δημιουργία, αλλά και με την ευθύνη του έργου που του ανέθεσε: την ΥΠΗΡΕΣΙΑ και την ΦΥΛΑΞΗ.

Γένεση 2:15 Και ο Κύριος ο Θεός πήρε τον άνθρωπο, και τον έβαλε στον παράδεισο της Εδέμ για να τον εργάζεται (ABAD-αμπάντ), και να τον φυλάττει (SHAMAR-σαμάρ).

Σε αυτό το μάθημα συνδυάζουμε την «θεωρία» της Αγίας Γραφής με την άμεση ανάγκη εφαρμογής σε αυτή την περίσταση του μήνα Οκτωβρίου, που είναι μια «πονηρή ημέρα» που είναι ορολογία του Απ. Παύλου στην Εφεσίους 6:10-13.

Εκεί μαθαίνουμε πως είναι απαραίτητο να είμαστε έτοιμοι για την αντιπαράθεση με τις δυνάμεις του Σκότους στα επουράνια, ώστε «να μπορέσουμε να σταθούμε ενάντια στις μεθοδείες τού διαβόλου, ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια, για να μπορέσουμε να αντισταθούμε κατά την πονηρή ημέρα, και αφού καταπολεμήσουμε τα πάντα, να σταθούμε».

Μέσα από προσωπικές εμπειρίες και παραδείγματα της καθημερινής ζωής καταλαβαίνουμε καλύτερα την ανάγκη να στεκόμαστε ΦΡΟΥΡΟΙ/ΦΥΛΑΚΕΣ στις επάλξεις της προσευχής, έτσι ώστε να μην επικρατήσει το Σκοτάδι στον κοινωνικό βίο, αλλά μάλλον να γίνουν πραγματικότητα τα λόγια του Απ. Παύλου όταν η Εκκλησία που προσεύχεται υπερισχύσει ενάντια στις Δυνάμεις του Σκότους.

Ησαΐας 21:11 Η ΟΡΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΟΥΜΑ. Σε μένα φωνάζει από τη Σηείρ: Φρουρέ, τι [έχεις να πεις] για τη νύχτα; Φρουρέ, τι [έχεις να πεις] για τη νύχτα; 12 Ο φρουρός είπε: Το πρωί ήρθε, ακόμα και η νύχτα· αν θέλετε να ρωτήσετε, ρωτάτε· επιστρέψτε, και έρθετε.

Η λέξη «Φρουρός» αποδίδεται καλύτερα με την λέξη «Φύλακας» και είναι η ίδια λέξη που χρησιμοποιείται στη Γένεση 2:15: SHAMAR-σαμάρ.

Post a comment