No comments yet

Η Κυριαρχία του Σκότους [Μέρος 2] και ο Τριαδικός Θεός

Η κυριαρχία του Σκότους [Μέρος 2] και ο Τριαδικός Θεός.
Μάθημα που έγινε αυθόρμητα σαν απάντηση σε ερώτηση, στη διαδικτυακή Συνάντηση Κοινωνίας & Προσευχής, της Παρασκευής 21 Απρ. 2023, από τον Γιώργο Ε Μαρκάκη. Τηλ. επικοινωνίας 6943657990.
——————–
Στο Μέρος 1 προσπαθούμε να καταλάβουμε αν ο Θεός έχει πρόσβαση μέσα στην Κυριαρχία του Σκότους, ή όχι, και γιατί.
Για να δείτε το Μέρος 1: https://youtu.be/ZNVL6_IhtQg
——————–
Σε αυτό το Μέρος 2 η συζήτηση έχει στραφεί στο να κατανοήσουμε το έργο του Τριαδικού Θεού μέσα στη Δημιουργία όπου κυριαρχεί το Σκοτάδι. Δηλ. το πως:
– Το Άγιο Πνεύμα είναι μέσα, και εργάζεται μέσα στη Δημιουργία, αν και όλη η Κτίση κείται εν τω πονηρώ (Α’ Ιωάννου 5:19).
– Ο Ιησούς (Υιός του Θεού) κάθεται στα δεξιά του Θεού, στο Θρόνο της Χάρης (σαν Αρχιερέας του Θεού και Βασιλέας).
– Ο Πατέρας Θεός κατοικεί στους Ουρανούς των Ουρανών σε απρόσιτο Φως.

Προσπαθούμε να εξηγήσουμε το μυστήριο της Τριαδικότητας του Ενός Θεού, με αναφορά στο αρχικό Εβραϊκό κείμενο όπου φαίνεται η πολλαπλότητα του, ή πιο σωστά των, Ελοχίμ – όπου η λέξη «Ελοχίμ» είναι η αρχική Εβραϊκή λέξη που αποδόθηκε στα Ελληνικά σαν «Θεός», που όμως είναι αφενός στον πληθυντικό και αφετέρου δεν έχει σαν σημείο αναφοράς ένα ανθρωπόμορφο ον («Θεός»).

Η έννοια των «Ελοχίμ» αποδίδεται πιο ορθά έχοντας σαν σημείο αναφοράς τις ουράνιες, άϋλες, αόρατες, πνευματικές οντότητες, που στα σίγουρα δεν έχουν μορφή ανθρώπου, εφόσον ο ίδιος ο Θεός απαγόρευσε να προσπαθούμε να αποδώσουμε γήινη μορφή στη θεότητα.

Ένα σημείο των Γραφών που μπερδεύει είναι στο «Άκου Ισραήλ, ο Θεός σου είναι Ένας» – έτσι έχει αποδοθεί στα Ελληνικά το αρχικό Εβραϊκό «Σμα Ισραέλ, Αντονάϊ Ελοχέϊνου, Αντονάϊ εχάντ». Όμως το «εχάντ» δεν σημαίνει «ένα» με την έννοια της αριθμητικής μονάδας, όπως νομίζει κάποιος από την ελληνική μετάφραση.

Η αριθμητική μονάδα 1 (ένα) στα Εβραϊκά είναι «αχάτ» (όχι «εχάντ»). Όταν λοιπόν η Γραφή λέει «Ο Θεός του Ισραήλ είναι εχάντ» δεν λέει είναι «Ένας» όπως ο αριθμός 1, αναφέρεται στην Ενότητα που υπάρχει μέσα στην πολλαπλότητα της φύσης του «Θεού».

Το ότι η αρχική Εβραϊκή λέξη για τον «Θεό» που είναι «Ελοχίμ» είναι στον πληθυντικό επειδή έτσι αποδίδει την πολλαπλότητα, φαίνεται σε πολλά σημεία των Γραφών, όπως λ.χ.
* Ησαϊας 6:8 Και άκουσα τη φωνή τού Κυρίου, που έλεγε: Ποιον θα αποστείλω, και ποιος θα πάει για μας;

Επίσης στα κείμενα της Καινής Διαθήκης ο Ιησούς φανερώνει αυτή την πολλαπλότητα του Θεού (δηλ. των Ελοχίμ) κάνοντας αναφορά σε τρία πρόσωπα, Πατέρα, Υιό, Άγιο Πνεύμα:
* Ιωάννου 14:23 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: Αν κάποιος με αγαπάει, θα φυλάξει τον λόγο μου, και ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θάρθουμε σ’ αυτόν, και θα κατοικήσουμε μέσα σ’ αυτόν. 24 Εκείνος που δεν με αγαπάει, δεν φυλάττει τα λόγια μου. Και ο λόγος που ακούτε, δεν είναι δικός μου, αλλά του Πατέρα που με απέστειλε. 25 Αυτά [τα] μίλησα σε σας, ενώ βρίσκομαι μαζί σας. 26 Και ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, που ο Πατέρας θα στείλει στο όνομά μου, εκείνος θα σας [τα] διδάξει όλα, και θα σας υπενθυμίσει όλα όσα είπα προς εσάς.

Post a comment