Αυτό το βίντεο είναι το 1ο Μέρος της διδασκαλίας της Κυριακής 3 Απριλίου 2022 από τον Γιώργο Ε Μαρκάκη στο Κέντρο Σαλόμ Αθηνών.
Το μάθημα αφορούσε την βαθύτερη κατανόηση της Αρχής της Γένεσης που δεν είναι έτσι απλά μια απλή ιστορική καταγραφή μιας σειράς γεγονότων μέρα με την ημέρα, αλλά περιέχει πολλά περισσότερα μηνύματα για τον Θεό και την Δημιουργία.
Σε αυτό το 1ο Μέρος η έμφαση του μαθήματος έγκειται στο να καταλάβουμε ότι το «Εν Αρχή» με το οποίο αρχίζει η Αγία Γραφή δεν περιορίζεται σε ένα απλό ξεκίνημα μιας σειράς γεγονότων, αλλά περιγράφει την θέση της εξουσίας από την οποία προήλθε η Δημιουργία.
Η Εβραϊκή λέξη που μεταφράστηκε από τους Εβδομήκοντα «Εν Αρχή» είναι η ראשׁית (Re’shiyth – Ρε’σι’ιτ) που είναι (από) γραμματική κλίση της ρίζας ראשׁ (Ro’sh – Ρός) που σημαίνει ΚΕΦΑΛΗ – με την έννοια της Εξουσίας που είναι ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ – δηλαδή ο Άρχων.
Στα αρχικά κείμενα της Καινής Διαθήκης η λέξη «Αρχή» χρησιμοποιείται ξεκάθαρα για τέτοιες θέσεις εξουσίας, όπως λ.χ. στην Εφεσίους 6:12 όπου διαβάζουμε για ΑΡΧΕΣ, ΕΞΟΥΣΙΕΣ, ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΕΣ.
Επομένως το «Εν Αρχή» στη Γένεση 1:1 δεν σημαίνει ένα απλό ξεκίνημα, αλλά περιγράφει αυτόν που είναι ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ, τον ΆΡΧΟΝΤΑ που είναι η ΑΡΧΗ, δηλ. η ΚΕΦΑΛΗ, όπως εξηγεί ο Απ. Παύλος στην προς Κολοσσαείς ότι διαμέσου αυτής της ΑΡΧΗΣ που είναι η ΚΕΦΑΛΗ δημιουργήθηκαν τα πάντα:
Κολοσσαείς 1:15 ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης· 16 επειδή, διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που [είναι] μέσα στους ουρανούς κι αυτά που [είναι] επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι’ αυτόν· 17 κι αυτός είναι πριν από όλα, και όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού· 18 κι αυτός είναι η κεφαλή τού σώματος, της εκκλησίας· ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος από τους νεκρούς, για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα.
No comments yet