No comments yet

Η διαφορετικότητα της κλήσης του Θεού για το έργο της Διακονίας

Μια αδελφή μου ζήτησε να σχολιάσω την άποψη της όσον αφορά το μήνυμα που έδωσα το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020:
«Μα γιατί είναι κλειστές οι πόρτες αφού ο Θεός με κάλεσε στο έργο της διακονίας;» https://youtu.be/w6OTiC_YIz8

Για το πλήρες κείμενο αυτού του βίντεο σε μορφή pdf:
https://drive.google.com/file/d/1lVpcshG5F5BtOeS9hoOHNeH98kBwAkFr/view?usp=sharing

Η άποψη της: «Ο κύριος, επειδή δεν είναι προσωπολήπτης και επειδή δεν κάνει διακρίσεις, έχει δώσε σε όλους ισάξια χρίσμα και μας έχει προορίσει όλους ισάξια για μεγάλα έργα Κυρίου.»

Έτσι όπως έθεσε την άποψη της η αδελφή, θεωρώ ότι έχει δίκιο σε αυτά που λέει. Πράγματι ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης, και κάθε πιστός έχει λάβει από το Χρίσμα του Κυρίου, κλπ. Οι πιστοί ανεξαιρέτως έχουμε λάβει ένα γενικό, καθολικό κάλεσμα από τον Θεό, στα πλαίσια του ότι αποκτήσαμε την εξουσία να ονομαζόμαστε «τέκνα Θεού» και να γίνουμε πολίτες της Βασιλείας του Θεού.

Η μεγάλη διαφοροποίηση που απουσιάζει από την παραπάνω άποψη είναι ότι δεν είναι όλα τα μέλη του Σώματος τα ίδια. Κάθε μέλος είναι διαφορετικό, και έχει διαφορετικό ρόλο – κατ΄ επέκταση διαφορετικό κάλεσμα, και κατ’ επέκταση διαφορετικό «χρίσμα».

Η έννοια του «χρίσματος» εδώ είναι διαφορετική από το γενικό, καθολικό Χρίσμα που αναπαύεται επάνω σε όλο το Σώμα του Χριστού. Το επιμέρους «χρίσμα» που λαμβάνει κάθε διαφορετικό μέλος έχει ένα σκοπό – να κάνει τον συγκεκριμένο άνθρωπο ικανό να επιτελέσει το συγκεκριμένο έργο που του ανέθεσε ο Κύριος, ανάλογα με το τι είδους «μέλος του Σώματος» είναι.

Αυτή η έννοια ότι είμαστε όλοι το ίδιο, ενώ παράλληλα είμαστε όλοι διαφορετικοί φαίνεται πολύ καθαρά στα λόγια του Απ. Παύλου στο κεφάλαιο 12 της Α΄ Κορινθίους επιστολής.

Α΄ Κορινθίους 12:4 Υπάρχουν διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα όμως [είναι] το ίδιο· 5 υπάρχουν και διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος όμως [είναι] ο ίδιος· 6 υπάρχουν και διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός όμως είναι ο ίδιος, που ενεργεί τα πάντα μέσα σε όλους. 7 Σε κάθε έναν, όμως, δίνεται η φανέρωση του Πνεύματος προς το συμφέρον.

11 και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως [αυτό] θέλει. 12 Επειδή, καθώς το σώμα είναι ένα, και έχει πολλά μέλη, όλα όμως τα μέλη τού ενός σώματος, ενώ είναι πολλά, είναι ένα σώμα· έτσι και ο Χριστός.

Η προσέγγιση ότι ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης ενώ είναι σωστή και βιβλική, δεν έχει σχέση με το θέμα του χρίσματος και του έργου της διακονίας.

Α΄ Κορινθίους 12:27 Κι εσείς είστε σώμα τού Χριστού, και μέλη κατά μέρος. 28 Και άλλους μεν έβαλε ο Θεός μέσα στην εκκλησία, πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτες, τρίτον δασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα θεραπείας, βοήθειας, διακυβερνήσεις, γένη γλωσσών. 29 Μήπως όλοι [είναι] απόστολοι; Μήπως όλοι [είναι] προφήτες; Μήπως όλοι [είναι] δάσκαλοι; Μήπως όλοι [κάνουν] θαύματα; 30 Μήπως όλοι έχουν χαρίσματα θεραπειών; Μήπως όλοι μιλούν γλώσσες; Μήπως όλοι διερμηνεύουν;

Κάθε πιστός έχει διαφορετικό κάλεσμα για διαφορετικό έργο, και επομένως διαφορετικό χρίσμα για να εκτελέσει το κάλεσμα για την διακονία που έδωσε ο Θεός.

Α΄Κορινθίους 12:4 Υπάρχουν διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα όμως [είναι] το ίδιο· 5 υπάρχουν και διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος όμως [είναι] ο ίδιος· 6 υπάρχουν και διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός όμως είναι ο ίδιος, που ενεργεί τα πάντα μέσα σε όλους.

διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα
διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος
διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός

Βλέπουμε τις διαιρέσεις των χαρισμάτων, ή αλλιώς τις «φανερώσεις» που προέρχονται από το Άγιο Πνεύμα, στα εδάφια που ακολουθούν (7-10), λόγος σοφίας, λόγος γνώσης, ενεργήματα ιαμάτων, γένη γλωσσών, κλπ.

Βλέπουμε αναφορές στις διαιρέσεις των ενεργημάτων που προέρχονται από τον Θεό (ως Δημιουργό) σε διάφορα σημεία που διδάσκει ο Απ. Παύλος, π.χ. λέει στην Ρωμαίους 12:8 για αυτούς που προτρέπουν, αυτούς που μεταδίδουν, αυτούς που ελεούν, και τους προϊστάμενους.

Α΄Κορινθίους 12:5 «υπάρχουν και διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος όμως [είναι] ο ίδιος».

Αυτές είναι οι διακονίες που αναφέρει ο Απ. Παύλος στην:

Εφεσίους 4:7 Σε κάθε έναν, μάλιστα, από μάς δόθηκε η χάρη σύμφωνα με το μέτρο τής δωρεάς τού Χριστού. 8 Γι’ αυτό, λέει: «Καθώς ανέβηκε σε ύψος, αιχμαλώτισε αιχμαλωσία, και έδωσε χαρίσματα στους ανθρώπους». 9 Και το, ανέβηκε, τι είναι, παρά ότι και κατέβηκε πρώτα στα κατώτερα μέρη τής γης;

10 Αυτός που κατέβηκε, αυτός είναι που και ανέβηκε πιο πάνω από όλους τούς ουρανούς, για να γεμίσει με πληρότητα τα πάντα. 11 Κι αυτός έδωσε

άλλους μεν αποστόλους,
άλλους δε προφήτες,
άλλους δε ευαγγελιστές,
άλλους δε ποιμένες
και δασκάλους,

Post a comment