No comments yet

Η ΕΞΟΥΣΙΑ του ΠΙΣΤΟΥ Ατομική & Συλλογική

Η ΕΞΟΥΣΙΑ του ΠΙΣΤΟΥ – Ατομική & Συλλογική
Ματθαίος 8:8 Και απαντώντας ο εκατόνταρχος είπε: Κύριε, δεν είμαι άξιος να μπεις κάτω από τη στέγη μου· αλλά, μονάχα πες έναν λόγο, και ο δούλος μου θα γιατρευτεί. 9 Επειδή, και εγώ είμαι άνθρωπος υπό εξουσία, έχοντας κάτω από την εξουσία μου στρατιώτες· και λέω σε τούτον: Πήγαινε, και πηγαίνει· και στον άλλον: Έλα, και έρχεται· και στον δούλο μου: Κάνε τούτο, και το κάνει.

Ματθαίος 9:8 Και τα πλήθη βλέποντας, θαύμασαν, και δόξασαν τον Θεό, που έδωσε τέτοια εξουσία στους ανθρώπους.

Η Εξουσία του Θεού γίνεται σε στάδια ή/και σε επίπεδα

Ατομική εξουσία εν Χριστώ σαν παιδιά του Θεού

Ιωάννη 1:12 Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ’ αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ’ αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του·

Σαν παιδιά Θεού εν Χριστώ, έχουμε την εξουσία να μιλάμε στο όνομα του Ιησού και να διατάζουμε δαιμόνια. Η Ατομική μας Εξουσία μπορεί να αυξάνεται με τον καιρό, αλλά ποτέ δεν θα φτάσει στο επίπεδο της Συλλογικής Εξουσίας που είναι διαφορετικό επίπεδο.

Πως αυξάνεται το επίπεδο της Ατομικής Εξουσίας ενός πιστού;
Όσους πειρασμούς νικήσουμε τόση εξουσία θα έχουμε. Η εξουσία μας σε ατομικό επίπεδο τόσο μπροστά στον Θεό όσο και απέναντι στις δυνάμεις του Σκότους είναι συνάρτηση των πειρασμών που νικάμε.
Το ατομικό επίπεδο εξουσίας είναι και συνάρτηση του έργου που έχει αναθέσει ο Κύριος σε κάθε άνθρωπο.

Συλλογική εξουσία

Ο Ιησούς είπε για τον Ρωμαίο Εκατόνταρχο (Ματθ. 8:9) «δεν βρήκα ούτε στον Ισραήλ τόσο μεγάλη πίστη» – όμως όλοι πίστευαν ότι ο Ιησούς θεράπευε, επομένως η πίστη του Εκατόνταρχου δεν ήταν πίστη για θεραπεία.

Αν αυτή η «τόσο μεγάλη πίστη» δεν αφορούσε τη θεραπεία, τότε γιατί ο Εκατόνταρχος είχε μεγαλύτερη πίστη από τους άλλους; Υπάρχουν δύο σημεία κλειδί:

«Κι εγώ είμαι άνθρωπος κάτω από εξουσία» – αναγνώρισε τον Ιησού μια ανώτερη εξουσία, που είναι η εξουσία του Θεού, κάτω από την οποία ο Ιησούς ήταν υποταγμένος. Και οι δύο ήταν υποταγμένοι κάτω από ανώτερη εξουσία, γι’ αυτό και είχαν και εξουσία επάνω σε άλλους. Ο Ιησούς τίμησε τον Εκατόνταρχο στο ότι καταλάβαινε ότι η υποταγή στην εξουσία απελευθερώνει εξουσία.

Το δεύτερο σημείο αφορά την εξουσία του λόγου «μονάχα πες ένα λόγο και ο δούλος μου θα θεραπευτεί». Αυτός ο λόγος προσδιορίζεται αφενός από την ανώτερη εξουσία και αφετέρου προσδιορίζεται από την πίστη ότι ο λόγος μπορεί να φέρει με πνευματικό τρόπο μια μεταβολή στη φυσική κατάσταση.

Οι δύο όψεις του νομίσματος που πιστοποιεί την μεγαλύτερη πίστη του Ρωμαίου Εκατόνταρχου ήταν: Η κατανόηση του, της εξουσίας και της υποταγής κάτω από ανώτερη εξουσία, και, της εξουσίας του Λόγου.

Όταν μιλάμε για Συλλογική Εξουσία στα θέματα της Βασιλείας του Θεού που αφορά την Εκκλησία, χρειάζεται να μένουμε υποταγμένοι στη συλλογική εξουσία της τοπικής Εκκλησίας.

Post a comment