No comments yet

Το γράμμα θανατώνει, το πνεύμα ζωοποιεί – Γ.Ε.Μαρκάκης @Κέντρο Σαλόμ Αθηνών Κυρ.20/02/2022

Η Αγία Γραφή είναι ο Θεόπνευστος Λόγος, αλλά με ποιο πνεύμα την μελετούμε; Το γράμμα θανατώνει, το πνεύμα ζωοποιεί!
Οι σημειώσεις του μαθήματος είναι διαθέσιμες σε pdf:
https://drive.google.com/file/d/1jWit-Mo2wQZLxE3rlsbrSkYB3SIhFo7O/view?usp=sharing
————————————————————-
Αυτό το μάθημα είναι για τους Χριστιανούς που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα και βαθύτερα το Πρόσωπο του Θεού που μας έκανε γνωστό μέσα στον/από τον Ιησού Χριστό. Θέλουμε να κατανοήσουμε βαθύτερα και σωστότερα το πως ο Θεός αισθάνεται, πως σκέφτεται, πράγματα που μας κάνει γνωστά μέσα από τον γραπτό Λόγο που μας παρέδωσε.
————————————————————-
Υπό μια έννοια, αυτό το μάθημα είναι το δεύτερο μέρος μετά από το μάθημα που κάναμε την Κυριακή 19 Δεκ 2021 με θέμα «Πως να μελετούμε σωστά την Αγία Γραφή, και ποιος είναι ο στόχος της μελέτης μας». Υπάρχει το βίντεο στο YouTube με την ονομασία:
ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ του ΛΟΓΟΥ μέσω ΜΕΛΕΤΗΣ της ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Όλες οι σημειώσεις εκείνου του μαθήματος σε pdf:
https://drive.google.com/file/d/1Hlf5KCCy2aozcE1iQy813sgLQr0ERk6a/view?usp=sharing
————————————————————-
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Χρειαζόμαστε το σωστό πνεύμα όταν μελετούμε την Αγία Γραφή επειδή υπάρχει το «γράμμα του Νόμου» που θανατώνει, ενώ χρειαζόμαστε το «Πνεύμα του Θεού το οποίο ζωοποιεί» για να καταλάβουμε αυτά που διαβάζουμε με την καρδιά και το νου του Χριστού.

Ο γραπτός Λόγος παραμένει ο ίδιος και στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη, αλλά χρειάζεται να κατανοήσουμε τη διαφορά του Πνεύματος μέσα από το οποίο καταλαβαίνουμε αυτά που διαβάζουμε. Γι’ αυτό μιλήσαμε και στο προηγούμενο μάθημα, το οποίο συνιστώ σε όσους δεν το έχουν ακόμη μελετήσει να το μελετήσουν. Εδώ να συμπληρώσουμε τα λόγια του Ιησού:

Λουκά 9:54 Και οι μαθητές του, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, βλέποντας είπαν: Κύριε, θέλεις να πούμε να κατέβει φωτιά από τον ουρανό, και να τους αφανίσει, όπως έκανε και ο Ηλίας; 55 Και αφού στράφηκε, τους επέπληξε, και είπε: Δεν ξέρετε τίνος πνεύματος είστε εσείς·

Τι είπε ο Απ. Παύλος για το γράμμα και το πνεύμα:

Β’ Κορινθίους 3:3 και φανερώνεστε ότι είστε επιστολή τού Χριστού, που έγινε με τη διακονία μας, καταγραμμένη όχι με μελάνη, αλλά με το Πνεύμα τού ζωντανού Θεού, όχι σε πέτρινες πλάκες, αλλά σε σάρκινες πλάκες τής καρδιάς.

4 Τέτοιου είδους δε πεποίθηση έχουμε διαμέσου τού Χριστού στον Θεό. 5 Όχι ότι είμαστε ικανοί να καταλάβουμε κάτι από μόνοι μας, σαν [να προέρχεται] από μας τούς ίδιους, αλλά η ικανότητά μας [είναι] από τον Θεό· 6 ο οποίος και μας έκανε ικανούς να είμαστε διάκονοι της καινής διαθήκης, όχι του γράμματος, αλλά του πνεύματος· επειδή, το γράμμα θανατώνει, ενώ το πνεύμα ζωοποιεί.

7 Αλλά, αν η διακονία τού θανάτου, που με γράμματα [ήταν] εντυπωμένη σε πέτρες, έγινε ένδοξη, ώστε οι γιοι τού Ισραήλ δεν μπορούσαν να ατενίσουν στο πρόσωπο του Μωυσή, εξαιτίας τής δόξας τού προσώπου του, η οποία πρόκειται [ή, επρόκειτο] να καταργηθεί· 8 πώς η διακονία τού Πνεύματος δεν θα είναι περισσότερο ένδοξη; 9 Επειδή, αν η διακονία τής κατάκρισης [είναι] δόξα, πολύ περισσότερο η διακονία τής δικαιοσύνης υπερέχει ως προς τη δόξα.

Υπάρχει το «γράμμα του Νόμου που θανατώνει» που είναι «διακονία του θανάτου και διακονία της κατάκρισης» που παρόλα αυτά είναι «δόξα», δηλ. του Θεού, που όμως δόθηκε για ένα συγκεκριμένο καιρό και σκοπό του Θεού κατά την Παλαιά Διαθήκη.

Τώρα όμως, εξηγεί ο Απ. Παύλος, ενώ ο γραπτός Λόγος παραμένει ο ίδιος, επειδή δόθηκε από τον Θεό και περιέχει την δική Του δόξα, εντούτοις ο ίδιος γραπτός Λόγος διαμέσου του Πνεύματος του ζωντανού Θεού δεν είναι πλέον στην εποχή της Καινής Διαθήκης δοσμένο για να είναι γραμμένο σαν ένα «γράμμα Νόμου» και μάλιστα γραμμένο σε καρδιές που είναι σκληρές όπως η πέτρα, αλλά ο ίδιος γραπτός Λόγος μέσα από το Πνεύμα του Θεού καταγράφεται «σε σάρκινες πλάκες τής καρδιάς» όπως διαβάσαμε στο εδάφιο 3, και έχει στόχο να ζωοποιήσει.

Τι ζωοποιεί το Πνεύμα του Θεού; Πρώτα δίνει ζωή στον ίδιο τον γραπτό Λόγο, και στη συνέχεια δίνει ζωή σε κάθε άνθρωπο που δέχεται τον γραπτό Λόγο στην καρδιά του και αφήνει τον Θεό να του γράψει το Νόμο του στην σάρκινη καρδιά του.

Ώστε πρέπει να καταλάβουμε την πέτρινη καρδιά και την σάρκινη καρδιά, διότι η διαφορά του Νόμου δεν είναι στο γράμμα. Ο Νόμος του Θεού τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη είναι ακριβώς ο ίδιος και είναι ένδοξος, διότι είναι η έκφραση της δόξας του Θεού. Το πρόβλημα δεν είναι στα λόγια που είναι ο Νόμος του Θεού. Το πρόβλημα είναι στην καρδιά του ανθρώπου που διαβάζει το Νόμο.

Ο τελικός σκοπός του Θεού μέσα από το Νόμο, είναι η μεταμόρφωση στην εικόνα και ομοίωση του Υιού του Θεού. Ο στόχος είναι να φανερωθεί η ζωή του Θεού μέσα σε θνητή σάρκα. Αυτή μπορεί να φθείρεται εξωτερικά αλλά ανανεώνεται εσωτερικά και μεταμορφώνεται από δόξα σε δόξα, αντικατοπτρίζοντας τη δόξα του Θεού.

Post a comment