No comments yet

Η πνευματική αρχή της Ευχής (μέρος 2)

Αυτά τα σύντομα μηνύματα αρχειοθετούνται στο κανάλι μου στο YouTube στο Playlist: ΜΙΚΡΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ Γιώργου Ε Μαρκάκη

Καλημέρα, σήμερα είναι 10 Φεβ 2021. Καλώς ήλθατε στο 8ο σύντομο πρωινό μήνυμα αυτής της εκστρατείας προσευχής και αφιέρωσης, που είναι συνέχεια του χθεσινού, που μπορείτε να το δείτε στο YouTube: https://youtu.be/rVpp6JX-cHc

Χθες είπαμε ότι, ένα από τα πράγματα που έλαβα αποκάλυψη, για το οποίο δεν είχα καμία γνώση πρωτύτερα, ήταν η πνευματική αρχή της ΕΥΧΗΣ για μια περίοδο ΑΦΙΕΡΩΣΗΣ. Αυτή η διδασκαλία από το Άγιο Πνεύμα άρχισε να ξεδιπλώνεται μέσα από ένα λόγο για τον Απ. Παύλο στις Πράξεις 18:18 «ξύρισε το κεφάλι στις Κεχρεές· επειδή, είχε ευχή».

Εδώ έχουμε τρεις απορίες. Γιατί ξύρισε το κεφάλι του, τι σχέση είχε αυτό με την ευχή; Γιατί είχε κάνει ευχή; Και για όσους δεν ξέρουν: τι είναι αυτή η ευχή; Τι ήξερε ο Παύλος που εμείς δεν ξέρουμε;

Αν δεν είχε ξυρίσει το κεφάλι του, ίσως να μην καταλαβαίναμε τίποτε, ιδιαίτερα αν δεν έχουμε καλή γνώση των προ-Χριστού κειμένων, και της εκκλησιαστικής παράδοσης.

Το ότι ολοκλήρωσε την περίοδο της ευχής με το ξύρισμα του κεφαλιού, προτού αναχωρήσει για την Έφεσσο, προσδιορίζει χωρίς καμία αμφιβολία ότι ο Απ. Παύλος είχε κάνει την ευχή του Ναζηραίου, Αριθμοί κεφάλαιο 6 όπου στο εδάφιο 5 λέει:

«Όλες τις ημέρες τής ευχής τής αφιέρωσής του, ξυράφι δεν θα περάσει στο κεφάλι του, μέχρις ότου εκπληρωθούν οι ημέρες, που ευχήθηκε στον Κύριο· άγιος θα είναι, αφήνοντας τις τρίχες τής κόμης τού κεφαλιού του να αυξάνουν.»

Η αρχική Εβραϊκή λέξη «να-νταρ» σημαίνει «όρκος» που είναι πιο βαριά έννοια από τη λέξη «ευχή». Από την εκκλησιαστική παράδοση γνωρίζουμε τη λέξη «τάμα», που όμως έχει ταυτιστεί με ειδωλολατρικές συνήθειες και έχει χάσει την ουσία που μας ενδιαφέρει.

Παράλληλα, η Προτεσταντική Μεταρρύθμιση εξ αιτίας του Διαφωτισμού ταυτίστηκε τόσο πολύ με την διανοητική επεξεργασία θεολογικών διδαχών, που χάσαμε κάποιους από τους θησαυρούς της πίστης και της ζωής της προσευχής της Πρώτης Εκκλησίας, όπως ο όρκος της αφιέρωσης, στο βωμό της διανόησης των διδαχών, και της στείρας θεολογίας.

Ας δούμε τι είναι αυτή η ΕΥΧΗ (ή, όρκος) του ΝΑΖΗΡΑΙΟΥ:
Αριθμοί 6:1 ΚΑΙ ο Κύριος μίλησε στον Μωυσή, λέγοντας: 2 Μίλησε προς τους γιους Ισραήλ, και πες τους: Όταν ένας άνδρας ή μία γυναίκα ευχηθεί ευχή Ναζηραίου, για να αφιερωθεί στον Κύριο,…

Επομένως, ο όρκος του Ναζηραίου δεν ήταν μια από τις Εντολές του Νόμου. Δεν δόθηκε εντολή για κανέναν να κάνει τέτοιο όρκο. Απλά ο Κύριος έδωσε οδηγίες για τις περιπτώσεις των ανθρώπων που ήθελαν από δική τους βούληση να αφιερωθούν στον Κύριο για ένα διάστημα. Επίσης δεν υπήρχε εντολή για το πόσες ημέρες έπρεπε να τηρηθεί ο όρκος. Ήταν στην ελεύθερη βούληση του καθενός να αφιερωθεί για όσες ημέρες ήθελε.

Όσον αφορά το «για να αφιερωθεί στον Κύριο»:
οι Εβδομήκοντα το απέδωσαν «αφαγνίσασθαι αγνείαν κυρίω».
Ο σκοπός του όρκου είναι ο εξαγνισμός κατά το μέτρο της αγνότητας του Κυρίου. Το θέμα παίρνει νέες διαστάσεις όταν θυμηθούμε τι βρίσκουμε γραμμένο στην Καινή Διαθήκη σχετικά με αυτό, στην Α’ Ιωάννου 3:3:

«Και καθένας που έχει αυτή την ελπίδα επάνω σ’ αυτόν, αγνίζει τον εαυτό του, όπως εκείνος είναι αγνός.»

Ο εξαγνισμός αποτελεί βασικό στόχο κάθε πιστού ακόμη και της Καινής Διαθήκης! Όμως δεν είναι κάτι απλό. Συχνά απαιτείται μια περίοδος αφιέρωσης για να εκπληρωθεί αυτός ο σκοπός ενάντια στην αμαρτία.

Δεν μπορούμε να εμβαθύνουμε σε λεπτομερή διδασκαλία σε ένα σύντομο μήνυμα, αλλά και το γεγονός ότι ο Απ. Παύλος τηρούσε την ΕΥΧΗ του ΝΑΖΗΡΑΙΟΥ επιβεβαιώνει ότι μας αφορά σαν πιστούς της Καινής Διαθήκης.

Βέβαια αυτό αφορά όσους δεν τους αρκεί να θεωρούν τους εαυτούς τους σωσμένους και ευλογημένους, αλλά έχουν και την επιθυμία να συντρίψουν τη δύναμη της αμαρτίας στη σάρκα, για να γίνουν αγνοί όπως ο Κύριος.

Η δέσμευση για αφιέρωση για όλο το Φεβρουάριο φέτος είναι ένα είδος τέτοιας ΕΥΧΗΣ Ναζηραίου. Αύριο θα συνεχίσουμε να εξετάζουμε αυτή την πνευματική αρχή που μπορεί να αλλάξει τη ζωή όσων πιστών την γνωρίσουν και καταλάβουν με ποιο τρόπο μπορούμε να την εφαρμόσουμε στην ζωή μας, χωρίς να κολλάμε στις λεπτομέρειες που είναι γραμμένες στους Αριθμούς 6, αλλά μαθαίνοντας μέσα από εκείνους τους συμβολισμούς πως να βάζουμε σε εφαρμογή τις αρχές με πνευματικό τρόπο.

Post a comment